Πώς και γιατί αποζημιωθήκαμε από την Airbnb.

Σε ένα από τα πρώτα άρθρα αυτού του blog είχαμε γράψει ότι “Τα ταξίδια είναι σαν τα βιβλία. Πάντα έχεις να μάθεις κάτι από αυτά”. Σίγουρα, με αυτό το απόφθεγμα δεν ανακαλύψαμε την Αμερική. Όμως σε κάθε ταξίδι η φράση αυτή έρχεται να επιβεβαιωθεί.

Τα ταξίδια δεν είναι μόνο ευχάριστες στιγμές

Πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε για μια όχι και τόσο ευχάριστη ταξιδιωτική εμπειρία, ας πάρουμε κάτι ως δεδομένο. Ένα ταξίδι δεν έχει μόνο ευχάριστες στιγμές. Οι χαμογελαστές φωτογραφίες στα social δεν λένε όλη την αλήθεια. Τα ταξίδια έχουν κούραση, εκνευρισμό και αποτυχημένες επιλογές κυρίως όταν ταξιδεύουμε μόνοι μας.

Θετική διάθεση

Για μια τέτοια στιγμή θα μιλήσουμε σε αυτό το άρθρο. Για ένα δυσάρεστο περιστατικό που έλαβε χώρα σε ένα από τα ταξίδια μας στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Παρίσι. Αν και η ταξιδιωτική μας φιλοσοφία είναι να προβάλουμε κυρίως τις θετικές εμπειρίες, σε αυτό το άρθρο θα πάμε κόντρα στα “πιστεύω” μας. Στόχος μας δεν είναι να απογοητεύσουμε. Κάθε άλλο. Στόχος μας είναι να εμπνέουμε και να βοηθήσουμε άλλους ανθρώπους να ταξιδέψουν αποφεύγοντας πιθανές κακοτοπιές.

Η πλατφόρμα της Airbnb 

Το Παρίσι είναι ένα ακριβός προορισμός όσον αφορά στη διαμονή. Γι’ αυτό το λόγο και εμείς νοικιάσαμε ένα μικρό διαμέρισμα 25τ.μ μέσω της Airbnb. Για όσους δεν γνωρίζουν, η Airbnb ουσιαστικά πρόκειται για μια πλατφόρμα-κοινότητα στο διαδίκτυο. Η πλατφόρμα αυτή δίνει την δυνατότητα σε επισκέπτες να φιλοξενηθούν από τους οικοδεσπότες τους στα σπίτια τους. Το κέρδος εδώ στις περισσότερες περιπτώσεις είναι το χαμηλό κόστος ενοικίασης, αφού στην πράξη τα σπίτια ανήκουν σε πραγματικούς ανθρώπους και όχι σε επιχειρηματίες ή εταιρείες. 

Το Airbnb διαμέρισμα στο Παρίσι

Φτάνοντας στο Παρίσι, έξω από το διαμέρισμα, ένα νεαρός ευγενικός τύπος μας ξενάγησε στο μικρό διαμέρισμα. Το κατάλυμα φαινόταν καθαρό και ανταποκρινόταν 100% στις εικόνες και στις περιγραφές που είχαμε διαβάσει μέσω της Airbnb

Airbnb Παρίσι
Το διαμέρισμα μας στο Παρίσι (φωτoγραφία από Airbnb)

Δυστυχώς, η πρώτη εικόνα δεν μπόρεσε να μας αποκαλύψει αυτό που μας περίμενε. Από την επόμενη κιόλας μέρα μικρά σημάδια, κοκκινίλες είχαν εμφανιστεί στο σώμα μας. Για να πούμε την αλήθεια στην αρχή δεν ανησυχήσαμε καθώς τα συμπτώματα δεν ήταν τόσο έντονα. Το πρόβλημα όμως χειροτέρευε κάθε μέρα που περνούσε. Τελικά ανακαλύψαμε ότι το κρεβάτι ήταν γεμάτο ψύλλους. Αν και προσπαθήσαμε να μιλήσουμε με την ιδιοκτήτρια του διαμερίσματος, η επικοινωνία μας δεν ήταν δυνατή αφού εκείνη δεν ανταποκρινόταν στα μηνύματα μας.

Διαβάστε επίσης: Παρίσι: Γιατί πρέπει να το επισκεφτείτε έστω και μια φορά στη ζωή σας.

Επιστροφή στην Ελλάδα

Στην επιστροφή μας στην Ελλάδα η κατάσταση είχε γίνει αρκετά ανησυχητική ως και επικίδυνη (ας μη μπούμε σε λεπτομέρειες!). Χρειάστηκε να κάνουμε θεραπεία 10 ημερών για να ξεπεραστεί ένα σημαντικό πρόβλημα. Έτσι αμέσως ξεκινήσαμε ενέργειες για το ελάχιστο που θα μπορούσαμε να ζητήσουμε, μια χρηματική αποζημίωση.

Κέντρο επίλυσης προβλημάτων της Airbnb

Μετά από μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο συνδεθήκαμε στο Κέντρο Επίλυσης Προβλημάτων. Εκεί μπορεί κάποιος να κάνει αίτημα για επιστροφή χρημάτων ή γενικά να λύσει μια διαφορά που σχετίζεται μεταξύ ενοικιαστή και ενοικιαζόμενου. Σημαντικό είναι να γνωρίζετε ότι έχετε έως και 60 μέρες στη διάθεσή σας, μετά την ημερομηνία αναχώρησης, για να υποβάλετε οποιοδήποτε αίτημα.

Διαβάστε: Τι είναι το Κέντρο επίλυσης προβλημάτων;

Προσπαθήστε να λύσετε τις διαφορές μόνοι σας

Η Airbnb προτείνει να λύνονται οι διαφορές μεταξύ των άμεσα ενδιαφερόμενων. Στην περίπτωση που τα δύο μέρη δεν καταφέρουν να συμφωνήσουν μέσα σε 72 ώρες, όπως έγινε στη δική μας περίπτωση, τότε η Airbnb μπορεί να σας λύσει το πρόβλημα.

Tip: Σε αυτές τις περιπτώσεις σημαντικό είναι να έχετε στοιχεία που να αποδεικνύουν το γεγονός όπως φωτογραφίες, αποδείξεις, βεβαιώσεις κτλ.

Για αιτήματα μεταβείτε στον σύνδεσμο: www.airbnb.com/resolutions 

Επίλυση προβλημάτων με μεσολάβηση της Airbnb

Αφού δεν μπορέσαμε να βρούμε λύση με την ιδιοκτήτρια, ζητήσαμε τη μεσολάβηση της Airbnb με ένα νέο αίτημα (μήνυμα) στο Κέντρο Επίλυσης Προβλημάτων. Ένας υπεύθυνος της επίλυσης διαφορών, που αναλαμβάνει την υπόθεση, επικοινώνησε μαζί μας. Η επικοινωνία γίνεται στα Αγγλικά και εδώ να επισημάνουμε ότι είναι σημαντικό να έχετε αποδεικτικά στοιχεία που να βεβαιώνουν το περιστατικό.

Στη δική μας περίπτωση, είχαμε συχνή επικοινωνία με την Airbnb, αφού μας ενημέρωνε για κάθε βήμα της πορείας του αιτήματός μας. Η αλήθεια είναι ότι η Airbnb έδειξε μεγάλη ευαισθησία στο θέμα μας. Έδειξε επίσης έτοιμη να ανταποκριθεί στα αιτήματά μας, αλλά και πρόθυμη να ακούσει το πρόβλημα που αντιμετώπισαμε. Η αποζημίωση που λάβαμε ήταν το λιγότερο που θα μπορούσαμε να πάρουμε με βάση την ψυχολογική και σωματική ταλαιπωρία που είχαμε υποστεί

Εσείς έχετε βιώσει κάποια αντίστοιχη εμπειρία; Αν ναι, σχολιάστε κάτω από το άρθρο μας!

(Visited 384 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *